zaterdag 16 februari 2013

naaiwerkjes / ouvrages de couture

Van Viviane had ik dit leuke speldenmapje gekregen en dat heb ik schaamteloos nagemaakt. Niet eenmaal, maar wel 4 of 5 maal.
Viviane m'avait donné cette jolie pique-aiguilles et je l'ai copiée sans gêne. Non pas une fois, mais 4 ou 5 fois.


Conny had een lekkere warme sjaal voor me gemaakt (sorry Conny, geen foto, want ik ben hem op mijn werk vergeten) en wilde graag iets voor haar haaknaalden hebben.
Conny m'avait fait une bonne écharpe (mes excuses Conny, pas de photo, parce que je l'ai oublié à mon travail) et elle aimait avoir quelque chose pour ces crochets. 

Hier heb ik een tutorial gevonden voor een haaketui. En dit is het geworden. Met een lapje van HAA! dat ik had gekregen bij de lapswap en een lapje van de kringloopwinkel.
Ici j'ai trouvé un tuto pour faire un étui pour crochets. Et voici le résultat. Avec un coupon de HAA! que j'avais reçu lors de l'échange de coupons et un coupon du magasin d'occasions. 
de haaknaaldenetui
l'étui pour crochets


En natuurlijk een naaldenmapje
Et bien sûr une pique-aiguilles


En toen had ik nog genoeg over voor een klein stoffen mandje
Et il me restait encore un peu pour un petit panier en tissu. 

Tja en toen had ik dit nog over, kan ik daar nog wat mee?
Bon, et il me restait encore ceci, est-ce que je pourrais encore en faire quelque chose?


Morgen meer naaiwerkjes....
Encore plus de coutures demain....





11 opmerkingen:

  1. Hoi Petra! Ik ben er erg blij mee hoor! Het wordt elke dag gebruikt! Ik heb bijna mijn kleedje af, dan kan ik aan mijn mooie plaid beginnen. Mooie foto's uit de States!!!

    Groetjes
    Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal maandag een foto van de sjaal maken en hem bij mijn berichtje plaatsen. Groetjes, Petra

      Verwijderen
  2. Schattige naaldenmapjes en wat leuk ook die haaknaaldenrol en het mandje! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk stelletje zo bij elkaar hoor. Die speldenkussen/mapjes zijn wel heel handig en ook leuk, ook om te maken denk ik. En die restjes.....?? Niks voor je slinger? Het is wel een heel vrolijk stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De restjes waren hooguit 5 cm lang, dus niets voor de slingers. Maar.... Ik gooi niet zomaar iets weg

      Verwijderen
  4. Belle production, bravo! Le tissu retro du pique-aiguilles rouge me rappelle un duvet quand j'étais enfant! Pour les restes, il me semblait il y a quelques jours que tu préparais des bannières... Bon dimanche

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. J'en suis toujours à ma guirlande. La production ci-dessus date déjà d'il y a 2-3 semaines. Bon dimanche à toi aussi.

      Verwijderen
  5. Lieve Petra,
    Ik voel me eigenlijk een beetje beschaamd,
    want ik heb nu nog maar de tijd gevonden om
    kennis te maken met je mooie blog.
    Je haak etuitjes zijn heel erg prachtig,
    want ik heb er van jou ééntje gekregen.
    Ik vind dit echt zo handig, geen gesjoemel meer
    met al mijn haakpennen!!!! Bedankt voor al die
    mooie verwennerij, ik ben er zeer blij mee!!
    Ik reageer een beetje laat, maar ik ben momenteel
    een beetje moe door al de drukte van dit en dat ...
    Thanks en knuffel,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bon ben puisque c'est ça, je vais copier ton étui à crochets na !
    Ils sont très chouettes tes range-aiguilles et ciseaux ! Je crois que je vais en refaire un ou 2 aussi pour des petits cadeaux utiles !
    Bonne semaine, bisous

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke haaknaaldetuitjes en bedankt voor de link naar het patroon. Ben van plan er ook een te maken.

    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen