woensdag 10 december 2014

Relax

Nu mijn drukke dagen van Sinterklaas voorbij zijn, ben ik voornamelijk relaxed bezig. Kerstmis komt er aan. Dochter Marieke heeft de kerstboom met plezier opgetuigd. En ik heb een hoop kerststalletjes her en der neergezet. Kerst vieren we bij mijn schoonzussen in Utrecht met kerstdiner, een kerstverhaal, kerstliedjes en heel veel familie (alweer).

Maintenant que la Saint-Nicolas est fini, je suis plutôt relaxe. Noël arrive. Notre fille Marieke a décoré le sapin de Noël avec beaucoup de plaisir. Et moi, j'ai posé des crèches par ci, par là. Nous allons fêter Noël chez mes belles-soeurs à Utrecht avec un diner, une histoire, des chansons et beaucoup de famille (encore).

Ik zit nu wat kleine dingen af te maken.  Mijn mugrug is af, maar ik ben vergeten om er een foto van te maken. Dat komt nog wel.
Ik heb wel mijn kleine quilt genaaid. Maar wat zal ik daar nu eens van maken. Ik ben er niet erg tevreden over, omdat de ruiten niet recht zitten.

Je suis en train de finir des petites affaires. J'ai fini mon mugrug, mais j'ai oublié d'en faire une photo. Ça viendra une autre fois. 
J'ai cousu mon petit quilt. Mais qu'est-ce que j'en ferai. Je n'en suis pas très contente, parce que les carrés ne sont pas bien droits.


Ik vond ook nog 3 half-af hondjes. Kijk eens hoe leuk ze zijn nu ze klaar zijn. 

J'ai trouvé 3 chiens à moitié finis. Regardez comme c'est chouette, une fois fini.


Voor de laatste kerstmarkt dit jaar, heb ik nog een aantal vogelvoeder dingetjes gemaakt. Leuk om te maken en lekker voor de vogels.

Pour le dernier marché de Noël cette année, j'ai fait quelques bidouilles pour nourrir les oiseaux. Rigolo à faire et bon pour les oiseaux.



Binnenkort de tutorial van het zwemtasje met pi. Ik ben bezig met naaien en met de foto's. Nu nog het verhaal erbij.

Bientôt j'aurai fini le tutoriel du sac rond avec pi. Je suis en train de faire de la couture et des photos. Il ne me reste plus que l'histoire qui correspond.

1 opmerking:

  1. Lekker dat er weer wat rust bij je is, even op adem komen en genieten van 'gewone' dingen. Wat een leuke hondjes heb je gemaakt en de vogelvoerhangertjes zien er mooi uit. Wat de ruitjes betreft: ik zie niet dat ze scheef zitten, het ziet er mooi uit, maar als je er zelf niet tevreden over bent, dan blijft dat gevoel hangen hé, toch hoop ik dat je er nog een mooie bestemming voor vindt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen