woensdag 9 december 2015

Een dag niks doen, une journée à ne rien faire

Zo, dit is de eerste dag van mijn vaderloos bestaan. Na een paar maanden zorg en een paar weken (die ook wel maanden leken) intensieve zorg hebben we gisteren afscheid van mijn vader genomen. Tja, en wat doe je dan op zo'n dag als vandaag. Nou ja, eerst de rommel opruimen van de gezellige borrel met de familie na afloop van de plechtigheid, en dan helemaal niets. Een beetje tutten in mijn 'hok', kijken of ik de kerstversiering kan vinden. Het leven gaat door. Mijn kleinzoon van 7 weken was er gisteren ook bij en mijn nichtje ligt sinds gisteren met weeën in het ziekenhuis. Het wordt vast een mooie dag vandaag!

Voilà, le premier jour de mon existence sans mon père. Après quelques mois d'assistance et quelques semaines (qui semblaient être des mois) de soins intensifs nous avons fait un dernier adieu à mon père hier. Et puis, qu'est-ce qu'on fait un jour comme aujourd'hui. D'abord il fallait débarasser le bazar de l'apéro qu'on a bu avec la famille entière et le repas avec les enfants après la cérémonie et ensuite je ne fait rien du tout. Bidouiller un peu dans mon atelier, chercher les décorations de Noël. La vie continue. Mon petit-fils âgé de 7 semaines était là et ma nièce est à l'hôpital avec des contractions depuis hier. Ce sera certainement une belle journée aujourd'hui!

4 opmerkingen:

  1. Wat een verdrietig nieuws....gecondoleerd met het overlijden van je vader.....
    Wat een groot contrast met het nieuwe kindje dat komen gaat (0c er nu misschien al is).
    Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet en wens je hele 'warme' kerstdagen toe.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Petra, gecondoleerd met het verlies van je vader, wat een vreemde en verdrietige tijd zal het zijn. Neem maar de tijd om zo’n dag lekker te tutten inderdaad. Even tijd voor je zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Il n'est pas donné à tous de devenir arrière-grand-père, une longue vie qui prend fin et une nouvelle qui commence... accepter le cours de la vie dans la sérénité. Pensées chaleureuses, bisou

    BeantwoordenVerwijderen