maandag 30 juli 2018

schaapjes / moutons




Ik heb laatst al een hoop schaapjes gemaakt van restjes schapenwol.
Dernièrement j'ai fait un tas de petits moutons avec des restes de laine.



Nu kwam ik bij het opruimen van een doos weer een aantal geknipte stukjes en een patroontje tegen van een genaaid schaapje. En heb ik die maar afgemaakt. Ook weer leuk, maar wel anders.

Pendant le rangement d'un carton j'ai retrouvé les bouts de tissus découpés et le patron d'un mouton cousu. Et je les ai finis. Rigolos, mais différents.

De eerste mislukte, want zijn oren zitten wel erg hoog. Maar ja, ik had er dus geen plaatje bij hoe ik het moest doen.
J'ai raté le premier, parce que ces oreilles sont trop hautes. Mais bon, je n'avais pas d'image comment le faire.

De volgende gingen goed. In de grote heb ik nog een rammelaar gedaan. Daar moet ik de oogjes nog op borduren.
Les suivants sont assez réussis. J'ai ajouté un petit hochet à l'intérieur du grand mouton. Je n'ai plus qu'à broder ses yeux.

Dit is het patroontje, naar hartelust te verkleinen of te vergroten. De kleine schaapjes passen makkelijk in een peuterhandje.

Voici le patron, à agrandir ou réduire à volonté. Les petits moutons sont faits pour des mains de petits enfants.

2 opmerkingen: