woensdag 13 augustus 2014

wol verven? / teindre de la laine?

We hebben krootjes gegeten. Nooit van gehouden (en nog steeds niet....), maar in dit geval wilde ik met wat schillen en nat kijken of ik wat wol kon verven. Lang niet genoeg om veel kleur te krijgen, maar ja, je doet met wat je hebt hè? De volgende keer gebruik ik gewoon alle kroten, en dan hoef ik ze niet meer te eten, haha.

Nous avons mangé des betteraves rouges. Je ne les ai jamais aimé (et toujours pas...), mais cette fois je voulais regarder si je pouvais teindre de la laine avec les épluchures et l'eau de cuisson. Pas du tout suffisant pour avoir une bonne couleur, mais bon, on fait avec ce qu'on a, non? La prochaine fois, j'utiliserai toutes les betteraves rouges en entier, comme ça je n'aurai plus à les manger, haha. 





 Ik heb nog groene walnoten gekregen om mee te proberen. Wordt vervolgd...
J'ai eu encore des noix verts pour essayer. A suivre...

Quand j'habitais en France j'ai travaillé dans un IMP. Les enfants trouvaient mon nom 'Petra' très bizarre. Alors ils m'appelaient Betterave ou Betterave rouge, et avec un peu de fantaisie on sait ce que Hahou est synonyme à betterave rouge. :-) Tu te rappelles, Françoise?

2 opmerkingen:

  1. Ja wil ik ook nog eens gaan proberen, Fluitekruid schijnt ook heel goed te gaan en krijg je mooie gele kleur van en potje met ijzeren spijker en potje met koperen spijkers met azijn(weekje laten staan als ik het goed heb en dan meer verven) schijnen ook erg mooie kleuren te geven........spannend hoor!! Is het nog gelukt met je alpaca?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sympathiques tes "teintouillages", tu nous feras voir la suite ! Petra j'adore, çà me fais voyager dans un si bel endroit ! Bon week end

    BeantwoordenVerwijderen