dinsdag 16 januari 2018

Blue Monday

Ach, en dan hoor je dat het gisteren Blue Monday was, de meest deprimerende dag van het jaar. Tenminste, zo heeft iemand dat een jaar of 10 geleden berekend. Ik moet zeggen dat het weer wel meewerkte. Om een uur of 4 was het al zo goed als donker. En koud, en regen, en wind.
Ik hoefde niet te werken, dus gewoon even wezen zwemmen, daarna boodschappen en toen heb ik alle 6 de afleveringen geluisterd van de podcast van Bob. Het verhaal van een drietal jonge Belgische dames die met een 84-jarige praten over haar herinneringen over haar jeugdliefde en daaropvolgende zwangerschap, of is het alleen maar een verhaal van een licht dementerende mevrouw? Ze gaan op zoek. Een geweldige 6-delige podcast, waardoor je blue monday helemaal vergeet.

Natuurlijk kan ik niet alleen maar luisteren, dus heb ik wat opgeruimd en kwam ik nog een barbiejurk tegen die nog genaaid moest worden. Ik had pas nog een barbie gevonden waarvan het haar helemaal in de klit zat. Dus heb ik was wolwasmiddel in een bekertje gedaan (wasverzachter had ik niet voor de hand, maar ik was toevallig ook wat schapenwol aan het wassen) en barbie daar in laten weken. In de tussentijd ben ik achter de naaimachine gaan zitten. De jurk is bijna af. Ik hoef alleen nog maar de zoompjes, schouderbandjes en het drukknoopje te maken. Misschien maak ik er nog wel een hoedje bij of zo. Betere foto's volgen zodra de jurk klaar is.



Bon, j'entendait qu'hier c'était Blue Monday, la journée la plus déprimante de l'année. Enfin, c'est quelqu'un qui a décidé ça il y a une dizaine d'années. Il faut dire que le temps était déprimant. Vers le coup de 4 heures il faisait déjà nuit. Et il faisait froid, et il pleuvait, et il y avait beaucoup de vent.
Je n'ai pas travaillé aujourd'hui, alors j'ai été à la piscine pour nager pendant une petite heure, j'ai fait les courses et ensuite j'ai écouté les 6 épisodes du podcast de Bob, en Hollandais. L'histoire de 3 jeunes femmes belges qui parlent avec une dame de 84 ans de ses souvenirs de son amour de jeunesse et la grossesse qui en suit, ou bien est-ce que ce n'est qu'une histoire que la dame atteinte d'Alzheimer s'imagine? Elles font des recherches. Un podcast génial qui te fait tout à fait oublier blue monday.  

Bien sûr j'ai du mal à ne rien faire pendant que j'écoute, alors j'ai rangé un peu mon bazar et je trouvait une robe barbie que je devais finir de coudre. J'avais trouvé une barbie qui avait les cheveux tout emmelés. Alors j'ai mis un peu de lessive dans un gobelet (je n'avais pas d'adoucissant sous la main, mais tout à fait par hasard 😉 j'étais en train de laver de la laine de mouton) et j'ai laissé tremper barbie dedans. Je me suis mise à la machine à coudre pendant ce temps-là. J'ai presque fini la robe. Plus que les ourlets, les bretelles et le bouton pression. Peut-être je rajouterai un chapeau ou autre. De meilleures photos suivront dès que la robe sera fini. 

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zomaar weer eens poppendag bij jou!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. J'ai aussi appris, après-coup, que j'aurai dû être déprimée ... peut-être que si je l'avais su avant, je me serais organisée !! lol

    BeantwoordenVerwijderen