dinsdag 26 maart 2019

vogeltjes / oiseaux

Ik dacht dat ik het eindelijk had begrepen: heggenmussen! Maar het blijken huismussen in de heg te zijn. Hahahaha.
Enfin, je croyais les connaître: des moineaux des haies! Mais non, encore une autre espèce de moineaux. Hahaha.
Ik ben bang dat ik de echte vogeltjes nooit ga leren herkennen. Zelf vogeltjes maken gaat me beter af.
J'ai peur que je n'apprendrai jamais à reconnaître les oiseaux. Les faire moi-même me va mieux.


 Een leuk lapje stof met wat fiberfill. Het paaltje is van een restje fleece, het vogeltje van verschillende restjes stof en kant. Met de naaimachine alles een beetje vastgezet en geborduurd en hop!
Un petit bout de tissu avec du rembourrage. Le poteau est fait d'un reste de polaire, l'oiseau de différents restes de tissu et dentelle. J'ai attaché le tout en cousant et brodant à la machine et hop!
Hier wou de machine niet doen wat ik wilde. Uiteindelijk heb ik de naald vervangen en toen ging het beter. De mislukte zig-zag zorgt wel voor een leuk springerig effect op de rug van het vogeltje.
Ici la machine ne voulait pas faire ce que moi je voulais. Finalement j'ai changé l'aiguille et puis ça allait nettement mieux. Le zigzag raté donne quand-même un joli effet sur le dos de l'oiseau.

Deze vind ik ook best leuk. De ondergrond heb ik een beetje kleur gegeven door het te verven met een restje wolverf. Ik had juist een hoop schapenwol geverfd voor een viltworkshop.
J'aime encore bien cet oiseau-là. J'ai donné un peu de couleur au tissu du fond en le peignant avec un reste de teinture pour laine. Je venait justement de teindre un tas de laine pour un atelier de feutrage.

2 opmerkingen:

  1. Er zijn zoveel soorten vogeltjes.. ik weet ze ook echt niet allemaal hoor. Maar je viltvogels vind ik schitterend! Je hebt talent...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, al die mussen in de heg :-)
    En je andere vogels vind ik ook leuk.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen