zondag 17 september 2017

wandkleed #2 / tapis mural #2

Zo, het stuk muur waar het kleed op moet komen is 5.25 m lang en 1.10 m hoog. Een leuke uitdaging, toch? Wat een lap! Hoe zou ik het nou verder aanpakken...

Ik heb de volgende foto's uitgezocht, heb ze naast elkaar uitgeprobeerd en ben hier op uitgekomen.





 Ik heb een voorbeeld op schaal gemaakt om zo ongeveer de maten in mijn hoofd te krijgen.


 Ik heb drie oude witte lakens op maat geknipt en aan elkaar genaaid met een beetje extra aan alle kanten, want het krimpt wel met het punchen. Eigenlijk kreukelt het een beetje in elkaar.

En toen ben ik maar begonnen met lucht en gras te punchen. Wat een karwei! Met een gewone tafel, 2 behangtafels, 2 klaptafels. Gelukkig heb ik een grote ruimte in het onderhuis. 


Van boven naar beneden, van donker naar licht. 
Maar de wolken zijn vaak licht van boven en donker van onder. Dit komt vast door het zonlicht van boven. Ik heb hier uiteindelijk witte voering en witte organza voor gebruik en daarna wat lichte of donkere grijze schapenwol. Pfff, dit valt nog niet mee.

Nu vast de knotwilgen aan de rechterkant. Dat zal vast makkelijker gaan. 







Nu ligt het even stil, want ik wil een boom met blad maken. Dit moet ik eerst oefenen. 


1 opmerking:

  1. Wat een enorme klus en wat ziet het er nu al bijzonder mooi uit! Geweldig, wat een bijzonder project!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen